Tapioka - zrób własną bubble tea w domu! Jakie właściwości ma tapioka? Jak przygotować Bubble Tea w domu? Czym jest bubble tea i jak przygotować ją samodzielnie w domu? 

Tapioka - zrób własną bubble tea w domu! Jakie właściwości ma tapioka? Jak przygotować Bubble Tea w domu? Czym jest bubble tea i jak przygotować ją samodzielnie w domu? 

Bubble tea stało się jednym z najpopularniejszych napojów na świecie z gęstą, jadalną kulą zwanej tapioką. Nie tylko dobrze smakuje, ale też ma pozytywny wpływ na organizm. Dlaczego warto ją wypróbować i co warto wiedzieć o tapiokowej kuli?

Tapioka - Co to jest i skąd pochodzi?

Tapioka to skrobia pozyskiwana z korzeni manioku. Maniok to roślina pochodząca z Ameryki Południowej, ale popularność zyskała w Azji, gdzie jest głównym składnikiem kul w bubble tea. Tapioka w postaci kul jest popularna również w Azji Południowo-Wschodniej oraz w Australii i Nowej Zelandii.

Tapioka - Właściwości i wartości odżywcze

Tapioka jest bogata w węglowodany złożone, dzięki czemu dostarcza organizmowi długo trwającej energii. Oprócz tego, tapioka jest źródłem błonnika, który korzystnie wpływa na pracę jelit oraz regulację poziomu cholesterolu we krwi. Ponadto, tapioka nie zawiera glutenu, dzięki czemu jest idealnym wyborem dla osób na diecie bezglutenowej.

Jak zrobić tapiokę? Przepisy na dania z tapioki

Jak ugotować tapiokę? Praktyczne wskazówki na temat gotowania i przygotowania

Aby przygotować kulki z tapioki, należy ją ugotować w wodzie zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Warto podkreślić, że czas gotowania tapioki może się różnić w zależności od jej rodzaju i wielkości kulek.

Po ugotowaniu kulki z tapioki można wykorzystać do przygotowania różnego rodzaju deserów, m.in. puddingu, koktajli i oczywiście bubble tea.

Zrób domowe bubble tea! Przepis krok po kroku

Do przygotowania domowego bubble tea potrzebne są:

  • łyżeczka herbaty
  • łyżeczka syropu owocowego (opcjonalnie)
  • łyżka cukru (opcjonalnie)
  • mleko lub napój roślinny
  • kulki tapioki
  • lód

Instrukcja przygotowania:

  1. Ugotuj kulki z tapioki i osiądź na dnie filiżanki.
  2. Herbatę zalej wrzątkiem i pozostaw na 5 minut. Przestudź.
  3. Do herbaty dodaj syrop owocowy oraz cukier, jeśli jest potrzebny.
  4. W drugiej filiżance, wymieszaj mleko lub napój roślinny z lodem.
  5. Herbatę przecedź i wylej do filiżanki z tapioką.
  6. Wlej mieszankę mleka z lodem.
  7. Gotowe!

Bądź na bieżąco - zapisz się do newslettera

Co zyskujesz zapisując się do newslettera beztabletek.pl?

  • Otrzymuj powiadomienia o aktualnych promocjach
  • Bądź na bieżąco z nowo dodawanymi kursami
  • Dowiedz się o nowych artykułach

Tapioka - Indeks glikemiczny i wpływ na poziom cukru we krwi

Tapioka ma wysoki indeks glikemiczny, co oznacza, że po spożyciu szybko zwiększa poziom cukru we krwi. Osoby z cukrzycą powinny spożywać tapiokę z umiarem i w połączeniu z białkiem lub tłuszczem, co pozwoli uniknąć nagłego wzrostu poziomu cukru we krwi.

Podsumowując, kulki z tapioki stanowią atrakcyjną propozycję do różnego rodzaju deserów, których warto spróbować. Tapioka dostarcza organizmowi wartości odżywcze oraz jest idealna dla osób na diecie bezglutenowej. Warto jednak pamiętać, że ma wysoki indeks glikemiczny, więc jej spożywanie należy dostosować do swoich indywidualnych potrzeb.

Wszystko o twoim zdrowiu

Jeśli zawodowo pracujesz z pacjentem lub po prostu interesujesz się własnym zdrowiem to zapraszamy do dołączenia do platformy edukacyjnej o zdrowiu Bez Tabletek. Pierwsza platforma ogólnorozwojowa z tematyki zdrowia w Polsce.

Dołącz do nas już teraz i korzystaj cały rok bez opłat!

Dołącz do nas już teraz!

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przesilenie wiosenne, a brak energii - jak sobie z nim poradzić?

Przesilenie wiosenne, a brak energii - jak sobie z nim poradzić?

Przesilenie wiosenne to czas przejścia z zimowych miesięcy do bardziej ciepłej i słonecznej pogody. To okres, który wielu ludziom kojarzy się z radością, optymizmem i nowymi początkami. Dla niektórych osób może być to, jednak czas kiedy doświadczają braku energii i ogólnego zmęczenia. W tym artykule omówimy przyczyny przesilenia wiosennego oraz jak sobie radzić z brakiem energii.

Strażnicy odporności - które witaminy trzeba znać?

Strażnicy odporności - które witaminy trzeba znać?

Częste infekcje to znak, że układ immunologiczny nie pracuje prawidłowo. Nierzadko odpowiada za to niedobór witamin, który stwarza realne zagrożenie dla zdrowia. Dobre samopoczucie wymaga zrównoważonego żywienia, więc pierwszym krokiem jest stworzenie pełnowartościowego menu. Warto także sięgnąć po suplementy, jedna należy omówić ten fakt z lekarzem, który udzieli niezbędnych wskazówek, a także pomoże w doborze najlepszego produktu. Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź ten wpis!

Holistyczne podejście do zdrowia psychicznego

Holistyczne podejście do zdrowia psychicznego

Wypalenie zawodowe i depresja to aktualnie dwie ogromne epidemie, o których jeszcze niewiele się mówi. Statystyki są zatrważające bowiem w Polsce. ok 39% osób doświadcza wypalenia zawodowego i to poziom najwyższy wśród wszystkich mieszkańców Europy. Z kolei z raportu NFZ wynika, że w Polsce na depresję choruje ok 1,2 mln osób

Zioła lecznicze - po które z nich warto sięgać regularnie?

Zioła lecznicze - po które z nich warto sięgać regularnie?

Zioła lecznicze od wieków są wykorzystywane do poprawy zdrowia i leczenia różnych dolegliwości. Wykazują one różne zdrowotne właściwości, których regularne stosowanie może przynieść wiele korzyści dla organizmu. Dlatego warto poznać i sięgać po niektóre zioła regularnie, aby wesprzeć naturalne procesy lecznicze oraz w celu utrzymania dobrego samopoczucia.

Dołącz do nas!
i zyskaj dostęp do najlepszej platformy heathcare

Dbaj o to, by nieustannie zgłębiać swoją wiedzę i poszerzać kompetencje. Bądź na bieżąco ze stale zachodzącymi zmianami, nowymi sposobami leczenia oraz profilaktyki. Dołącz do nas i podnieś swoje kompetencje już teraz.

Roczna subskrypcja
95zł / rok
Zobacz co zyskasz

Odkryj holistyczne podejście do Zdrowia

  • Obszerna baza wiedzy
  • Niska roczna płatność
  • Nowe kursy każdego miesiąca