Jak uregulować układ hormonalny bez tabletek? Zaburzenia hormonalne bez apteki!

Jak uregulować układ hormonalny bez tabletek? Zaburzenia hormonalne bez apteki!

Jak zadbać o układ hormonalny? Jak poradzić sobie z zaburzeniami hormonalnymi u kobiet? Sprawdź sprawdzone sposoby jak funkcjonować bez tabletek!

Jak uregulować układ hormonalny bez tabletek? Zaburzenia hormonalne u kobiet i zbyt wysoki poziom hormonów. Ureguluj gospodarkę hormonalną!

Wiesz, że zachowanie równowagi jest ważne dla Twojego zdrowia. Wiesz, że hormony mają ogromny wpływ na to, jak się czujesz, myślisz i działasz. A jednak większość z nas nie jest nawet bliska równowagi hormonalnej. Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele sposobów na regulację hormonów bez przyjmowania tabletek - i zaczynają się one od jedzenia!

Za zaburzenia hormonalne odpowiadają też inne czynniki. Są to: schorzenia narządów odpowiedzialnych za produkcję danego hormonu (na przykład jajników, nadnerczy, tarczycy); nieprawidłowe funkcjonowanie gruczołów; naturalnie zachodzące procesy takie jak menopauza; niezdrowa dieta i nieodpowiedni styl życia oraz geny. Kobiece hormony - jakie badania robić? Pakiet badań hormonalnych dla kobiet obejmuje analizę wskaźników takich jak prolaktyna, estriadiol, progesteron, TSH, FSH, LH, DHEA-S, testosteron oraz SHBG.

Hormony wydzielane przez tarczycę wpływają na procesy metaboliczne w organizmie, czyli na tak zwaną przemianę materii. Ich niedobór skutkuje zwolnieniem tempa przemiany materii, a co za tym idzie – tyciem. Insulina to hormon wydzielany przez trzustkę.

Jedz zdrową żywność o wysokiej gęstości odżywczej - zadbaj o układ hormonalny 

Jak powinna wyglądać dieta w przypadku pojawienia się określonych zaburzeń hormonalnych? 

Jedz zdrową żywność o wysokiej gęstości odżywczej. Pokarmy bogate w witaminy, minerały i przeciwutleniacze pomagają regulować poziom hormonów, ponieważ zmniejszają stres oksydacyjny w organizmie.

  • Spożywaj pokarmy bogate w błonnik, takie jak owoce i warzywa, aby utrzymać zdrowy mikrobiom jelitowy (bakterie żyjące w naszym układzie pokarmowym).
  • Spożywaj pokarmy bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, takie jak łosoś, sardynki lub nasiona chia, aby zmniejszyć stan zapalny.
  • Unikaj cukru i rafinowanych węglowodanów, wybierając pełne ziarna zamiast białych węglowodanów, które powodują skoki poziomu cukru we krwi, co z czasem może prowadzić do przyrostu masy ciała, jeśli nie spalisz tych dodatkowych kalorii poprzez ćwiczenia lub inną aktywność fizyczną.

Ponadto badania naukowe pokazują, że białko może wpływać na uwalnianie hormonów kontrolujących apetyt i przyjmowanie pokarmu. Badania wykazały, że jedzenie białka obniża poziom greliny „hormonu głodu” i stymuluje produkcję hormonów, które pomagają czuć się sytym. Dlatego pamiętaj, aby wzbogacać dietę w produkty będące źródłem białka, mogą być to mięso, ryby, nasiona roślin strączkowych, nabiał i jaja.

Bądź na bieżąco - zapisz się do newslettera

Co zyskujesz zapisując się do newslettera beztabletek.pl?

  • Otrzymuj powiadomienia o aktualnych promocjach
  • Bądź na bieżąco z nowo dodawanymi kursami
  • Dowiedz się o nowych artykułach

Uważaj na poziom stresu - objawy zaburzeń hormonalnych 

Stres może siać spustoszenie w gospodarce hormonalnej organizmu.

Stres może wpływać na poziom hormonów i zaburzać ich równowagę. Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie czynników stresogennych w swoim życiu, które powodują dyskomfort fizyczny lub emocjonalny, i opracowanie planu radzenia sobie z nimi. Na przykład, jeśli masz zbliżającą się prezentację w pracy i czujesz się zdenerwowany, poświęć trochę czasu na przećwiczenie przemówienia z przyjacielem lub kolegą, aby mogli pomóc ci zachować spokój podczas słuchania. Jeśli to możliwe, staraj się nie dopuścić do tego, by jedna sytuacja stała się przytłaczająca - nie ma nic złego w tym, że coś nie pójdzie zgodnie z planem!

Kolejną rzeczą jest ustalenie, co pomaga uspokoić się pod presją: medytacja została wykazana w wielu badaniach (takich jak to) ____(wstaw link tutaj)__, które pokazują, jak skutecznie reguluje hormony bez tabletek

Więcej snu - może to wspomóc obniżyć nadmierny napływ hormonów

Zdrowa ilość snu jest ważna dla regulacji hormonalnej. Potrzebna ilość snu zależy od wieku i płci, ale National Sleep Foundation zaleca 7-9 godzin na dobę dla dorosłych powyżej 18 roku życia.

Sen pomaga regulować hormony, umożliwiając organizmowi naturalną produkcję niektórych hormonów w nocy, takich jak melatonina (która reguluje nasz wewnętrzny zegar) lub hormon wzrostu (który promuje naprawę tkanek). Daje nam również czas na odpoczynek od stresów dnia codziennego, dzięki czemu możemy czuć się wypoczęci następnego dnia - a to ułatwia nam również regulowanie naszych emocji!

Pij wystarczającą ilość wody

Pierwszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby wyregulować swoje hormony, jest picie wystarczającej ilości wody. Tak, to takie proste! Zgodnie z ogólną zasadą, powinieneś dążyć do wypijania połowy swojej masy ciała w uncjach wody każdego dnia (na przykład: jeśli ważysz 150 funtów, wypij 75 uncji).

Pij przed i w trakcie ćwiczeń, aby pozostać nawodnionym podczas treningu - i nie zapomnij o nawodnieniu po treningu! Jeśli jesteś spragniony lub obficie się pocisz w dowolnym momencie intensywnego treningu lub innej aktywności fizycznej (np. gorącej jogi), zwróć uwagę: może to oznaczać, że twoje ciało potrzebuje więcej płynów niż zwykle. Więc pij!

Wreszcie, pamiętaj, że picie zbyt dużej ilości kofeiny może prowadzić do odwodnienia, powodując produkcję moczu i zwiększając pragnienie z powodu działania moczopędnego na nerki

Spróbuj medytacji - dla równowagi hormonalnej

Medytacja to sposób na relaks i redukcję stresu. Może być wykonywana z aplikacją lub bez niej i może być wykonywana w dowolnej wygodnej pozycji. Medytacja nie musi zajmować dużo czasu - możesz poświęcić 5 minut na medytację każdego dnia lub godzinę lub więcej tygodniowo, jeśli chcesz.

Ćwicz regularnie i świadomie - wpływa to na zaburzenia cyklu miesiączkowego 

Ćwicz regularnie i świadomie.

Regularne ćwiczenia pomagają regulować hormony, lepiej spać, radzić sobie ze stresem, zdrowiej się odżywiać i relaksować. Jeśli nie wiesz od czego zacząć lub potrzebujesz motywacji, spróbuj wybrać się na spacer po okolicy lub pobiegać wokół bloku (lub nawet tylko wokół domu). Możesz także zapisać się na siłownię lub znaleźć interesujące Cię zajęcia online.

Hormony można regulować bez przyjmowania tabletek! Najpierw zrób badania hormonalne

Hormony są odpowiedzialne za wiele funkcji w organizmie. Regulują nastrój, metabolizm i przyrost lub utratę wagi, poziom energii i libido. Hormony odgrywają również rolę w regulacji naszego układu odpornościowego i reakcji zapalnych.

Nic dziwnego, że brak równowagi hormonalnej może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, takich jak przyrost lub utrata masy ciała (i inne objawy). I chociaż dostępne są leki, które mogą pomóc w tych kwestiach - z których wiele ma swoje własne skutki uboczne - istnieje również wiele sposobów na naturalną regulację hormonów bez uciekania się do tabletek!

Hormony są ogromną częścią naszego zdrowia, ale nie jest konieczne przyjmowanie tabletek, aby je regulować. Zamiast tego wypróbuj niektóre z poniższych wskazówek, aby naturalnie utrzymać hormony w ryzach!

Jeśli jednak mimo podanych wskazówek odczuwasz negatywne skutki nadmiaru hormonów - otyłość brzuszną, zmienny apetyt, może to wskazywać na zaburzenia hormonalne w naszym organizmie. Zbyt podwyższony poziom może zakłócać prawidłowe funkcjonowanie i należy udać się do lekarza. 

Czy twoje zdrowie naprawdę jest dla ciebie najważniejsze ?

Dowiedz się więcej z unikalnych autorskich szkoleń, które znajdziesz na pierwszej w Polsce platformie edukacyjnej o zdrowiu - Bez Tabletek. 

Dołącz już dziś w cenie jednej kawy na mieście !

Dołącz do nas już teraz!

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Skaling, piaskowanie i fluoryzacja – kluczowe procedury w profilaktyce stomatologicznej

Skaling, piaskowanie i fluoryzacja – kluczowe procedury w profilaktyce stomatologicznej

Wizyty higienizacyjne, w trakcie których można wykonać skaling, piaskowanie bądź fluoryzację, to doskonały sposób na uchronienie swoich zębów przed próchnicą oraz innymi poważniejszymi chorobami. Na czym polegają te zabiegi? Jak często warto je wykonywać, aby móc cieszyć się zdrowymi i pięknymi zębami? Odpowiadamy w poniższym artykule!

Historia i zastosowania marihuany medycznej

Historia i zastosowania marihuany medycznej

Marihuana medyczna, czyli zastosowanie konopi indyjskich w celach terapeutycznych, ma długą i dynamiczną historię, która sięga tysięcy lat. Już w starożytnych cywilizacjach, takich jak chińska, indyjska czy egipska, konopie były wykorzystywane ze względu na swoje właściwości lecznicze. A jak to wygląda dzisiaj?

Jak fotele masujące mogą przynieść ulgę w bólach pleców?

Jak fotele masujące mogą przynieść ulgę w bólach pleców?

Masaż jest jedną z najstarszych form terapii używanych do łagodzenia bólu, poprawy krążenia krwi i obniżenia poziomu stresu. Techniki masażu, takie jak uciskanie, rozcieranie, i głaskanie, mają na celu stymulowanie mięśni oraz układu krwionośnego, co przynosi ulgę w bólach i sprzyja zdrowiu fizycznemu. Historia masażu sięga tysięcy lat wstecz, kiedy to był on stosowany zarówno w medycynie wschodniej, jak i zachodniej do holistycznego leczenia różnorodnych dolegliwości.

Starania o dziecko – co warto wiedzieć?

Starania o dziecko – co warto wiedzieć?

Decyzja o posiadaniu potomstwa może być jedną z najważniejszych w życiu. Dla wielu osób jest to spełnienie marzeń i naturalny krok w rozwoju rodziny. Jednak o czym warto wiedzieć starając się o dziecko?

Dołącz do nas!
i zyskaj dostęp do najlepszej platformy heathcare

Dbaj o to, by nieustannie zgłębiać swoją wiedzę i poszerzać kompetencje. Bądź na bieżąco ze stale zachodzącymi zmianami, nowymi sposobami leczenia oraz profilaktyki. Dołącz do nas i podnieś swoje kompetencje już teraz.

Roczna subskrypcja
95zł / rok
Zobacz co zyskasz

Odkryj holistyczne podejście do Zdrowia

  • Obszerna baza wiedzy
  • Niska roczna płatność
  • Nowe kursy każdego miesiąca