bezTabletek.pl

Praktyczna wiedza o twoim
zdrowiu w przystępnej formie

Truskawki - wartości odżywcze i właściwości zdrowotne. Alergia pokarmowa na truskawki i ich właściwości odżywcze

Blog healthcare

Truskawki - wartości odżywcze i właściwości zdrowotne. Alergia pokarmowa na truskawki i ich właściwości odżywcze

Truskawki mają liczne właściwości i wartości odżywcze. Wpływ truskawek na nasze zdrowie i samopoczucie, sprawdź!

Spis treści

  1. Jakie są korzyści zdrowotne truskawek? Właściwości zdrowotne 
  2. Bądź na bieżąco - zapisz się do newslettera
  3. Czy truskawki są dobrym źródłem przeciwutleniaczy? Właściwości truskawek 
  4. Dlaczego truskawki pomagają obniżyć ciśnienie krwi? Truskawki – zastosowanie 
  5. Jak włączyć więcej truskawek do swojej diety? Spożywanie truskawek i ich wartości odżywcze 
  6. Truskawki są doskonałym źródłem witaminy C i manganu - właściwości przeciwnowotworowe
  7.  Prozdrowotne właściwości truskawkowych posiłków
  8. Dowiedz się więcej dzięki naszym szkoleniom:

Czy truskawki są zdrowe - wartości odżywcze i właściwości zdrowotne truskawek. Jakie właściwości lecznicze mają truskawki? Alergia na truskawki 

Truskawki są doskonałym źródłem witaminy C i manganu. Zawierają również wiele innych ważnych składników odżywczych, takich jak kwas foliowy, potas, błonnik i przeciwutleniacze. Truskawki są bogatym źródłem kwasu elagowego, rodzaju związku fenolowego, który może chronić przed niektórymi nowotworami i chorobami serca.

Jakie są korzyści zdrowotne truskawek? Właściwości zdrowotne 

  • Truskawki są dobrym źródłem witaminy C i manganu.
  • Są również dobrym źródłem kwasu foliowego, który jest niezbędny do prawidłowego wzrostu i rozwoju komórek.
  • Truskawki są niskokaloryczne, ale zawierają błonnik, który zwiększa uczucie sytości, dzięki czemu dłużej czujesz się najedzony. Wspomaga pracę jelit. Może to pomóc schudnąć lub utrzymać obecną wagę, pomagając uniknąć przejadania się w ciągu dnia (lub nocy). Zawartość błonnika pomaga również obniżyć poziom cukru we krwi po posiłku, dzięki czemu truskawki są idealne dla diabetyków, którzy muszą utrzymywać stabilny poziom cukru we krwi przez cały dzień.* Truskawki zawierają przeciwutleniacze zwane antocyjanami, które chronią przed uszkodzeniami oksydacyjnymi spowodowanymi przez wolne rodniki - cząsteczki wytwarzane podczas wdychania tlenu do komórek naszego ciała - oraz inne czynniki środowiskowe, takie jak zanieczyszczenie lub promieniowanie UV z ekspozycji na światło słoneczne.* Wreszcie, truskawki zawierają potas, który pomaga regulować równowagę płynów w naszym organizmie.

Bądź na bieżąco - zapisz się do newslettera

Co zyskujesz zapisując się do newslettera beztabletek.pl?

  • Otrzymuj powiadomienia o aktualnych promocjach
  • Bądź na bieżąco z nowo dodawanymi kursami
  • Dowiedz się o nowych artykułach

Czy truskawki są dobrym źródłem przeciwutleniaczy? Właściwości truskawek 

Truskawki są dobrym źródłem przeciwutleniaczy, które pomagają zwalczać wolne rodniki. Wolne rodniki mogą powodować uszkodzenia komórek organizmu, prowadząc do przedwczesnego starzenia się i chorób. Przeciwutleniacze chronią nasz organizm przed wolnymi rodnikami, oddając elektron, który je neutralizuje.

Przeciwutleniacze znajdują się w wielu owocach i warzywach, w tym w truskawkach. Witamina C jest najbardziej znanym przeciwutleniaczem, ale mangan również ma właściwości przeciwutleniające. Truskawki zawierają około 4% witaminy C na 100 gramów. Zawierają również około 2 miligramów manganu na 100 gramów.

Dlaczego truskawki pomagają obniżyć ciśnienie krwi? Truskawki – zastosowanie 

Truskawki są bogate w potas i magnez, dwa składniki odżywcze, które pomagają regulować ciśnienie krwi. Dieta bogata w te minerały może zmniejszyć ryzyko wysokiego ciśnienia krwi nawet o 40%.

Truskawki zawierają również błonnik, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu. Oznacza to, że są one również dobre dla serca!

Jak włączyć więcej truskawek do swojej diety? Spożywanie truskawek i ich wartości odżywcze 

  • Dodaj truskawki do koktajlu.
  • Dodaj truskawki do sałatki.
  • Przygotuj salsę truskawkową lub użyj jej jako dipu do chipsów lub surowych warzyw.
  • Używaj truskawek w deserach, takich jak koktajle, ciasta i torty! Jeśli nie chcesz, aby truskawki szybko się zepsuły, możesz je również zamrozić do późniejszego wykorzystania (ale upewnij się, że są organiczne). A może zrobić dżem truskawkowy?

Truskawki są doskonałym źródłem witaminy C i manganu - właściwości przeciwnowotworowe

Truskawki są doskonałym źródłem witaminy C i manganu. Są również dobrym źródłem błonnika, witaminy B6, kwasu foliowego, potasu, miedzi i manganu.

Truskawki są bogate w przeciwutleniacze. Owoce te zawierają kwas elagowy, który pomaga zwalczać wolne rodniki powodujące raka, które mogą uszkadzać komórki w organizmie.

 Prozdrowotne właściwości truskawkowych posiłków

Truskawki to pyszne owoce, które nie tylko smakują świetnie, ale również posiadają wiele prozdrowotnych właściwości. Dodanie truskawek do posiłków może przynieść liczne korzyści dla zdrowia. Truskawki są bogate w witaminę C, która wspiera układ odpornościowy i działa jako silny przeciwutleniacz. Zawierają również błonnik, który wspomaga trawienie i reguluje poziom cukru we krwi. Ponadto, truskawki zawierają fitoskładniki, takie jak antocyjany, które mają działanie przeciwzapalne i przeciwnowotworowe. Regularne spożywanie truskawek może przyczynić się do ogólnego wzmocnienia zdrowia i utrzymania dobrej kondycji organizmu.

Czy twoje zdrowie naprawdę jest dla ciebie najważniejsze ?

Dowiedz się więcej z unikalnych autorskich szkoleń, które znajdziesz na pierwszej w Polsce platformie edukacyjnej o zdrowiu - Bez Tabletek. 

Dołącz już dziś w cenie jednej kawy na mieście !

Dołącz do nas już teraz!
  • Facebook
  • Spreaker
  • LinkedIn
5/510 ocen

oceń ten artykuł

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Chodzenie na boso - dlaczego jest dobre dla zdrowia? Chodzenie boso po trawie. Jakie ma wpływ na zdrowie. Dlaczego warto chodzić na bosaka?

Chodzenie na boso - dlaczego jest dobre dla zdrowia? Chodzenie boso po trawie. Jakie ma wpływ na zdrowie. Dlaczego warto chodzić na bosaka?

Czy wiesz, że chodzenie na boso może przynieść wiele korzyści dla zdrowia i dobrostanu? Bez wątpienia, obuwie jest nie tylko modnym dodatkiem, ale także jest ważnym elementem ochrony naszych stóp. Jednak warto zdać sobie sprawę z tego, że nasze stopy zostały stworzone do chodzenia bez ochrony, dlatego chodzenie boso może przynieść wiele korzyści dla zdrowia.

Dołącz do nas!
i zyskaj dostęp do najlepszej platformy heathcare

Dbaj o to, by nieustannie zgłębiać swoją wiedzę i poszerzać kompetencje. Bądź na bieżąco ze stale zachodzącymi zmianami, nowymi sposobami leczenia oraz profilaktyki. Dołącz do nas i podnieś swoje kompetencje już teraz.

Zarejestruj się już teraz
Dożywotnia licencja

Dożywotni nielimitowany dostęp do platformy

990PLN

jednorazowa płatność

  • Obszerna baza wiedzy
  • Dożywotni dostęp do platformy
  • Nowe kursy każdego miesiąca
Kup teraz
  • Raty PayU
  • Blik
  • VISA
  • Master Card

Możesz także skorzystać z subskrypcji

  • Miesięczna subskrypcja

    Raptem tyle co dwie kawy na mieście i rezygnujesz kiedy chcesz !

    45PLN

    miesięcznie

    • Obszerna baza wiedzy
    • Niska miesięczna płatność
    • Nowe kursy każdego miesiąca
    Kup teraz
  • Roczna subskrypcja

    Wybierając roczną subskrypcje otrzymujesz miesiąc gratis !

    495PLN

    rocznie

    • Obszerna baza wiedzy
    • Niska roczna płatność
    • Nowe kursy każdego miesiąca
    Kup teraz