Jajka - jakie mają wartości odżywcze ?

Jajka - jakie mają wartości odżywcze ?

Jajka czy czą zdrowe czy nie zdrowe ? Lepsze na twardo czy ugotowane ? Jak spożywać by korzystnie wpływały na nasze zdrowie.Sprawdź w tym artykule

Jajka a wartości odżywcze ?

Jajka są doskonałym źródłem białka i innych składników odżywczych. Są również powszechnie używane do gotowania i pieczenia, więc zrozumienie podstaw żywienia jaj jest ważne. Ten artykuł wyjaśni wszystko, co musisz wiedzieć o jajkach!

Jajka są źródłem pełnowartościowego białka

Jajka w diecie są dobrym źródłem białka, witamin i minerałów. Jajka zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy, których organizm potrzebuje do budowy tkanki mięśniowej. Zawierają również luteinę i zeaksantynę, które są ważne dla zdrowia oczu szczególnie w przypadku wzroku u osób starszych.Związki te zapobiegają zwyrodnieniu plamki żółtej.

Jajka są pełne choliny - składnika odżywczego, który pomaga zachować zdrowie mózgu wraz z wiekiem. Cholina odgrywa ważną rolę w tworzeniu pamięci poprzez wspieranie funkcji błon komórkowych w hipokampie (części mózgu odpowiedzialnej za pamięć krótkotrwałą).

Witaminy i składniki odżywcze a cholesterol ?

Jajka są jednym z najbardziej wszechstronnych i niedrogich źródeł białka w diecie. Są również bogate w witaminy i minerały, w tym witaminę D, ryboflawinę czyli witamin z grupy B (B2), kwas foliowy, żelazo czy witaminę E. Jajka zawierają dużą ilość choliny - składnika odżywczego, który pomaga organizmowi wchłaniać tłuszcze z pożywienia - i są doskonałym źródłem aminokwasów, które pomagają budować tkankę mięśniową.

Jajka posiadają cholesterol, ale nie martw się: Twój organizm potrzebuje trochę cholesterolu każdego dnia. Cholesterol jest niezbędnym składnikiem błon komórkowych w całym organizmie i pomaga w produkcji hormonów, takich jak estrogen czy testosteron.

Spożywanie zbyt dużej ilości tłuszczów nasyconych może zwiększać ryzyko chorób serca; jeśli jednak trzy razy w tygodniu jesz jajka zamiast czerwonego mięsa lub innych wysokotłuszczowych potraw w ramach zbilansowanej diety o niskiej zawartości tłuszczów nasyconych, jest mało prawdopodobne, abyś doświadczył jakichkolwiek problemów związanych z regularnym spożywaniem jajek.

Bądź na bieżąco - zapisz się do newslettera

Co zyskujesz zapisując się do newslettera beztabletek.pl?

  • Otrzymuj powiadomienia o aktualnych promocjach
  • Bądź na bieżąco z nowo dodawanymi kursami
  • Dowiedz się o nowych artykułach

Jakie wartości odżywcze ?

Jajka są bezpieczne dla osób z innymi alergiami pokarmowymi. Podczas gdy niektóre osoby z poważnymi alergiami mogą całkowicie unikać jajek, większość ludzi może bezpiecznie spożywać je z umiarem jako część zbilansowanej diety.

Jak gotować jajka i czy można je zamrażać ?

Zamrażanie jajek to świetny sposób na dłuższe zachowanie ich świeżości.

Jest to łatwe do zrobienia i istnieje kilka różnych metod, których można użyć.

Wszystko czego potrzebujesz to:

  • Mały pojemnik (np. plastikowa torba lub pojemnik na żywność), który pomieści odpowiednią liczbę jajek. Jeśli masz więcej niż jeden rodzaj jajek, przed zamrożeniem upewnij się, że są one oddzielone według koloru. W ten sposób, gdy zostaną rozmrożone, nie pomieszają się ze sobą!
  • Kostki lodu z zamrażarki lub okłady z lodu, jeśli nie ma ich już w zamrażarce; pomogą one utrzymać niską temperaturę podczas procesu zamrażania.

Jajka są smacznym i pożywnym źródłem pożywienia

Jajka są bogatym źródłem składników odżywczych. Są pełne witamin i minerałów, a także są dobrym źródłem cholesterolu, aminokwasów i tłuszczów nasyconych. Jajka można wykorzystać w wielu różnych przepisach, aby stworzyć pyszne posiłki dla siebie i swojej rodziny! Wyróżniamy jajka na twardo , jajka na miękko czy też jajka faszerowane.

Podsumowanie

Jajka są doskonałym źródłem białka i innych składników odżywczych. Mogą być spożywane o każdej porze dnia, samodzielnie lub jako część posiłku. Jajka są również łatwe do przyrządzenia, więc nie ma wymówki, by ich nie spróbować!

Chcesz żyć zdrowo ?

Jeśli interesujesz się swoim własnym zdrowiem i swoich najbliższych dołącz do pierwszej w Polsce platformie edukacyjnej o zdrowiu - Bez Tabletek. Dołącz do naszej społeczności już dziś!

Już od kilkunastu złotych miesięcznie !

Dołącz do nas już teraz!

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Holistyczne podejście do zdrowia psychicznego

Holistyczne podejście do zdrowia psychicznego

Wypalenie zawodowe i depresja to aktualnie dwie ogromne epidemie, o których jeszcze niewiele się mówi. Statystyki są zatrważające bowiem w Polsce. ok 39% osób doświadcza wypalenia zawodowego i to poziom najwyższy wśród wszystkich mieszkańców Europy. Z kolei z raportu NFZ wynika, że w Polsce na depresję choruje ok 1,2 mln osób

Zioła lecznicze - po które z nich warto sięgać regularnie?

Zioła lecznicze - po które z nich warto sięgać regularnie?

Zioła lecznicze od wieków są wykorzystywane do poprawy zdrowia i leczenia różnych dolegliwości. Wykazują one różne zdrowotne właściwości, których regularne stosowanie może przynieść wiele korzyści dla organizmu. Dlatego warto poznać i sięgać po niektóre zioła regularnie, aby wesprzeć naturalne procesy lecznicze oraz w celu utrzymania dobrego samopoczucia.

Suplementy kolagenowe - czy warto je stosować dla zdrowej skóry, włosów i paznokci?

Suplementy kolagenowe - czy warto je stosować dla zdrowej skóry, włosów i paznokci?

Kolagen to najważniejsze białko strukturalne w ludzkim ciele, stanowiące kluczowy składnik skóry, włosów, paznokci, kości i stawów. Z wiekiem produkcja kolagenu naturalnie spada, co może przyczyniać się do oznak starzenia, takich jak zmarszczki, osłabienie włosów i paznokci. Suplementy kolagenowe stały się popularnym rozwiązaniem mającym na celu uzupełnienie naturalnego deficytu kolagenu i poprawę zdrowia skóry, włosów oraz paznokci.

Jak wybrać i stosować suplementy diety?

Jak wybrać i stosować suplementy diety?

W dzisiejszych czasach, kiedy wielu z nas żyje w biegu, prawidłowa i zbilansowana dieta może być wyzwaniem. Dlatego korzystanie z suplementów diety może być pomocne w zapewnieniu organizmowi odpowiednich składników odżywczych. Jednak aby suplementacja miała sens, ważne jest, aby dokładnie wiedzieć, na co zwracać uwagę przy wyborze suplementu oraz jak go stosować.

Dołącz do nas!
i zyskaj dostęp do najlepszej platformy heathcare

Dbaj o to, by nieustannie zgłębiać swoją wiedzę i poszerzać kompetencje. Bądź na bieżąco ze stale zachodzącymi zmianami, nowymi sposobami leczenia oraz profilaktyki. Dołącz do nas i podnieś swoje kompetencje już teraz.

Roczna subskrypcja
45zł / rok
Zobacz co zyskasz

Roczna subskrypcja to raptem koszt jednej książki

  • Obszerna baza wiedzy
  • Niska roczna płatność
  • Nowe kursy każdego miesiąca