Trening obwodowy - ćwiczenia w domu i na siłowni. Jakie korzyści ma trening obwodowy? Trening obwodowy w domu. Czym jest trening obwodowy i na czym polega? Trening obwodowy na siłowni

Trening obwodowy - ćwiczenia w domu i na siłowni. Jakie korzyści ma trening obwodowy? Trening obwodowy w domu. Czym jest trening obwodowy i na czym polega? Trening obwodowy na siłowni

Czy wiesz, że trening obwodowy może przynieść Ci wiele korzyści? Bez względu na to, czy chcesz zwiększyć swoją kondycję fizyczną, czy zbudować mięśnie, trening obwodowy może być odpowiednią formą aktywności dla Ciebie. W tym artykule dowiesz się, czym jest trening obwodowy, dla kogo jest przeznaczony oraz jak efektywnie ćwiczyć w domu i na siłowni.

Trening obwodowy - co to jest i dlaczego działa?

Trening obwodowy to forma treningu, w którym kilka ćwiczeń wykonywanych jest jedno po drugim w cyklach. Każdy cykl składa się z kilku ćwiczeń i może trwać od kilkudziesięciu sekund do kilku minut. Po zakończeniu cyklu, odpoczywasz przez przez określony czas, a następnie ponawiasz ćwiczenia.

Trening obwodowy działa na zasadzie intensywnego wysiłku sercowo-naczyniowego, który pobudza organizm do wytrzymałościowego i siłowego wysiłku. Dzięki temu, że trening obwodowy angażuje wiele grup mięśniowych, pomaga budować mięśnie i poprawiać wydolność organizmu. Regularne wykonywanie ćwiczeń obwodowych ma wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej, poprawę przemiany materii, oraz wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego.

Trening obwodowy - dla kogo?

Trening obwodowy jest odpowiednią formą aktywności fizycznej dla każdej osoby, niezależnie od wieku czy poziomu zaawansowania. Dlaczego? Ponieważ trening obwodowy można modyfikować pod względem ilości powtórzeń, czasu trwania ćwiczeń, wykorzystywanego sprzętu oraz liczby cykli. Dzięki temu, możesz dobrze dopasować trening do swoich potrzeb, umiejętności oraz celów, jakie chcesz osiągnąć.

Trening obwodowy na siłowni - jak efektywnie wykorzystać sprzęt?

Jeśli masz dostęp do siłowni, z pewnością można wykorzystać sprzęt, który znajduje się w klubie. W treningu obwodowym na siłowni, najczęściej wykorzystywane są hantle, sztangi, ławki i gumy oporowe. Przykładowy trening obwodowy w siłowni może wyglądać następująco:

  1. Przysiady ze sztangą - 10 powtórzeń
  2. Wiosłowanie hantlami - 10 powtórzeń
  3. Dipsy w podporze - 10 powtórzeń
  4. Podciąganie na drążku - 10 powtórzeń
  5. Bieganie na bieżni lub skakanie na skakance - 30 sekund
  6. Odpoczynek - 30 sekund

Cykl wykonywany jest 3-4 razy z małymi przerwami pomiędzy ćwiczeniami.

Trening obwodowy - przykłady ćwiczeń i schematów treningowych

Oprócz treningu na siłowni, trening obwodowy można wykonywać również w domu. W treningu obwodowym bez sprzętu, wykorzystać można swoją wagę ciała, pojemniki wypełnione piaskiem lub butelki z wodą, gumy oporowe oraz drążki do podciągania.

Przykładowy trening obwodowy bez sprzętu w domu:

  1. Pompki na poręczach - 10 powtórzeń
  2. Przysiady - 10 powtórzeń
  3. Podciąganie na drążku - 10 powtórzeń
  4. Plank - 30 sekund
  5. Skakanie na skakance - 30 sekund
  6. Odpoczynek - 30 sekund

Cykl wykonywany jest 3-4 razy z małymi przerwami pomiędzy ćwiczeniami.

Powyższy przykład to jedynie jeden z wielu możliwych schematów treningowych. Przykłady ćwiczeń obwodowych to m.in. przysiady, pompki, przysiady sumo, bieganie z wyskokiem, mountain climbers, brzuszki oraz wiele innych.

Bądź na bieżąco - zapisz się do newslettera

Co zyskujesz zapisując się do newslettera beztabletek.pl?

  • Otrzymuj powiadomienia o aktualnych promocjach
  • Bądź na bieżąco z nowo dodawanymi kursami
  • Dowiedz się o nowych artykułach

Trening obwodowy w domu - jak efektywnie ćwiczyć bez profesjonalnego sprzętu?

W treningu obwodowym w domu, konieczne może się okazać wykorzystanie sprzętu sportowego, np. gum oporowych lub boostera. Przykładowy trening obwodowy w domu może wyglądać następująco:

  1. Przysiady sumo z taśmą oporową - 10 powtórzeń
  2. Wiosłowanie taśmą oporową - 10 powtórzeń
  3. Deska boczna - 10 powtórzeń na stronę
  4. Pompy na poręczach - 10 powtórzeń
  5. Skakanie na skakance lub bieganie w miejscu - 30 sekund
  6. Odpoczynek - 30 sekund

Cykl wykonywany jest 3-4 razy z małymi przerwami pomiędzy ćwiczeniami.

Plan treningu obwodowego na siłowni

Plan treningu obwodowego na siłowni to efektywna metoda, która pozwala na rozwinięcie siły i wytrzymałości całego ciała. Celem tego treningu jest wykorzystanie różnorodnych ćwiczeń, które angażują różne grupy mięśniowe. Trening obwodowy można dostosować do swoich indywidualnych potrzeb i celów. W planie treningowym powinny znaleźć się ćwiczenia takie jak przysiady, martwy ciąg, wyciskanie sztangi, pompki, podciąganie się na drążku czy skłony. Ważne jest, aby trening był dobrze zbilansowany, z odpowiednią ilością powtórzeń i serii, a także odpowiednim obciążeniem. Trening obwodowy jest doskonałym sposobem na efektywną pracę nad mięśniami całego ciała, poprawę kondycji fizycznej oraz spalanie kalorii. Jest to również świetna alternatywa dla osób, które nie lubią monotonnych treningów na jednym sprzęcie. Dlatego warto wprowadzić trening obwodowy do swojej rutyny treningowej na siłowni. 

Podsumowanie

Trening obwodowy to forma aktywności fizycznej, która angażuje wiele grup mięśniowych, poprawia wytrzymałość organizmu oraz przyspiesza utratę tłuszczu. Trening obwodowy można modyfikować pod względem ilości powtórzeń, czasu trwania ćwiczeń oraz liczby cykli, dzięki czemu dobrze dopasujesz go do swoich potrzeb, umiejętności oraz celów. Pamiętaj, że trening obwodowy można wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni, a przykłady ćwiczeń możesz modyfikować zgodnie z własnymi preferencjami. Zapraszamy do treningu!

Wszystko o twoim zdrowiu

Jeśli zawodowo pracujesz z pacjentem lub po prostu interesujesz się własnym zdrowiem to zapraszamy do dołączenia do platformy edukacyjnej o zdrowiu Bez Tabletek. Pierwsza platforma ogólnorozwojowa z tematyki zdrowia w Polsce.

Dołącz do nas już teraz i korzystaj cały rok bez opłat!

Dołącz do nas już teraz!

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Jakie okulary wybrać, aby zmniejszyć zmęczenie oczu?

Jakie okulary wybrać, aby zmniejszyć zmęczenie oczu?

Zmęczenie oczu to powszechny problem, zwłaszcza w erze cyfrowej, kiedy większość czasu spędzamy przed ekranami komputerów i urządzeń mobilnych. Wybór odpowiednich okularów może pomóc zminimalizować ten problem i zapewnić oczom większy komfort podczas pracy. W tym artykule omówimy, jakie okulary warto wybrać, aby zmniejszyć zmęczenie oczu.

Jakie są główne objawy zaburzeń lękowych?

Jakie są główne objawy zaburzeń lękowych?

Zaburzenia lękowe są poważnym problemem dotykającym wielu osób. Czym dokładnie się charakteryzują?

Jak prawidłowo konturować twarz? Poradnik dla początkujących

Jak prawidłowo konturować twarz? Poradnik dla początkujących

Konturowanie to technika makijażu, która polega na używaniu ciemniejszych i jaśniejszych odcieni kosmetyków po to, by podkreślić lub ukryć pewne partie twarzy. Dzięki zastosowaniu tej metody możesz uwydatnić kości policzkowe, wysmuklić nos lub zdefiniować linię szczęki. Robiąc to prawidłowo, poprawisz proporcje swojej twarzy, a także nadasz makijażowi atrakcyjnego, nowoczesnego wyglądu. Jak skutecznie konturować? Już teraz sprawdź nasze najważniejsze wskazówki dla początkujących kobiet!

Bor - Mikroelement Wspierający Organizm w Suplementacji Diety

Bor - Mikroelement Wspierający Organizm w Suplementacji Diety

Czy wiesz, jak istotną rolę odgrywa bor w utrzymaniu optymalnego stanu zdrowia?

Dołącz do nas!
i zyskaj dostęp do najlepszej platformy heathcare

Dbaj o to, by nieustannie zgłębiać swoją wiedzę i poszerzać kompetencje. Bądź na bieżąco ze stale zachodzącymi zmianami, nowymi sposobami leczenia oraz profilaktyki. Dołącz do nas i podnieś swoje kompetencje już teraz.

Roczna subskrypcja
95zł / rok
Zobacz co zyskasz

Odkryj holistyczne podejście do Zdrowia

  • Obszerna baza wiedzy
  • Niska roczna płatność
  • Nowe kursy każdego miesiąca